ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΔΡΆΣΗ / Δράσεις

Η δική μου Θεσσαλονίκη, η δική μας Θεσσαλονίκη

Δεν είναι διαθέσιμο την τρεχουσα σχολική χρονιά.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επικεντρώνεται σε γεγονότα που σημάδεψαν την ιστορία της Θεσσαλονίκης από την απελευθέρωση της πόλης μέχρι το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Υλοποιήθηκε εξ ολοκλήρου στον β΄ όροφο της αίθουσας περιοδικών εκθέσεων «Κ. Κρόκος» του Μουσείου στο πλαίσιο της περιοδικής έκθεσης “Η Θεσσαλονίκη των συλλεκτών. Ιστορίες της πόλης” (21 Σεπτεμβρίου – 8 Δεκεμβρίου 2012).

Οι μαθητές/τριες αρχικά συζητούσαν για την έννοια του συλλέκτη και της συλλογής. Στη συνέχεια πληροφορούνταν για το χρονολογικό πλαίσιο στο οποίο εντασσόταν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα καθώς και για τα βασικά γεγονότα στα οποία επικεντρωνόταν.

Κατά το δεύτερο μέρος του προγράμματος τα παιδιά χωρίζονταν σε τέσσερις ομάδες και εργάζονται με τη βοήθεια φύλλων εργασίας. Στη συνέχεια, με αφορμή το θέμα που διερευνούσαν, εκφράζονταν δημιουργικά μέσα από μια εικαστική δραστηριότητα. Τέλος, κάθε ομάδα παρουσίαζε την έρευνά της στην υπόλοιπη τάξη.

 

Στόχοι  εκπαιδευτικού προγράμματος

Το πρόγραμμα επιδίωκε οι μαθητές να:

  • κατανοήσουν την έννοια της συλλογής και τη σημασία που αυτή μπορεί να έχει για τη γνώση του παρελθόντος
  • μάθουν για συγκεκριμένα γεγονότα που σημάδεψαν την ιστορία της Θεσσαλονίκης από το 1912 μέχρι το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου
  • ασκηθούν στην παρατήρηση αντικειμένων και στην άντληση πληροφοριών μέσω της παρατήρησης αυτής
  • ασκήσουν την κριτική τους σκέψη
  • εργαστούν ομαδικά
  • εκφραστούν δημιουργικά μέσω της εικαστικής δραστηριότητας
  • αναστοχαστούν πάνω στην εργασία τους, στο πλαίσιο της παρουσίασης, και παράλληλα να ασκηθούν στον προφορικό λόγο.

Οδηγίες για να οργανώσετε την επίσκεψή σας στο Μουσείο.

Όσοι επιθυμείτε να επισκεφτείτε το Μουσείο θα πρέπει να κλείσετε ραντεβού, διευκρινίζοντας εάν θα υλοποιήσετε εκπαιδευτικό πρόγραμμα μόνοι σας ή εάν θα κάνετε απλή επίσκεψη με την τάξη σας.

Η είσοδος στο Μουσείο για τα σχολικά τμήματα και τους εκπαιδευτικούς που τα συνοδεύουν είναι δωρεάν.

Τι πρέπει να κάνετε στο σχολείο πριν από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα

  • Προετοιμάστε τους μαθητές σας σχετικά με τη συμπεριφορά τους στο Μουσείο (βλ. βιβλίο για τον εκπαιδευτικό, προτάσεις για δραστηριότητες πριν και μετά την επίσκεψη στο μουσείο).
  • Χωρίστε τα παιδιά σε 4-5 ομάδες των 5-7 ατόμων (όσο λιγότερες είναι οι ομάδες τόσο πιο εύκολα μπορείτε να τις διαχειριστείτε).
  • Αν θέλετε στο τέλος του προγράμματος να ζωγραφίσουν τα παιδιά, προμηθευτείτε για την κάθε ομάδα: μπογιές, μολύβια, σβηστήρες και μία σελίδα χαρτί Α4.

Τι πρέπει να κάνετε στο μουσείο

  • Στο χώρο υποδοχής του Μουσείου συνεννοηθείτε με τους φύλακες για το πού θα αφήσουν τα παιδιά τα πράγματά τους (τσάντες, πανωφόρια).
  • Ζητήστε να σας δώσουν πινακίδες, μία για κάθε ομάδα, για να ακουμπούν τα παιδιά τα φύλλα εργασίας τους.
  • Πηγαίνετε στην αίθουσα όπου θα υλοποιήσετε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
  • Βάλτε τους μαθητές σας να καθίσουν σε κύκλο ακριβώς μπροστά στα αντικείμενα, ώστε να μπορέσουν εύκολα να τα εντοπίσουν. Μην τους αφήνετε να ψάχνουν σε όλη την αίθουσα τα αντικείμενα, γιατί αυτό θα δημιουργήσει αναστάτωση στο χώρο του Μουσείου και σ’ εσάς.

Αριθμός ατόμων

Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές). Δύο τμήματα ενός σχολείου μπορούν να υλοποιούν ταυτόχρονα δύο διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Χρειάζεται να συμμετέχουν ενεργά τουλάχιστον δύο (2) εκπαιδευτικοί σε κάθε πρόγραμμα.

Πληροφορίες Κρατήσεων

Δεν είναι διαθέσιμο την τρεχουσα σχολική χρονιά.

Χώρος

Πτέρυγα περιοδικών εκθέσεων "Κυριάκος Κρόκος"

Σχεδιασμός

Ρ. Βεροπουλίδου, Ι. Γαβριηλίδου, Ε. Φουρλίγκα

Αυτός ο ιστότοπος είναι καταχωρισμένος στο wpml.org ως ιστότοπος ανάπτυξης.