ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΔΡΆΣΗ / Δράσεις

Το Βυζάντιο μετά το Βυζάντιο

Η εκπαιδευτική δράση δεν είναι διαθέσιμη την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τις Ε. Ζώη και Κ. Φύκαρη, φοιτήτριες του τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ., υπό την επίβλεψη των Άβρα Αυδή και Μελίνα Χατζηγεωργίου, διδάσκουσες στο τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. Η μέθοδος που επιλέχτηκε για τη δημιουργία του προγράμματος είναι το “Εκπαιδευτικό Δράμα”. Πρόκειται για μία μέθοδο που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή στην Ελλάδα και χρησιμοποιείται κυρίως στην Εκπαίδευση. Σε ό,τι αφορά στα ελληνικά μουσειακά εκπαιδευτικά προγράμματα, στην ελληνική βιβλιογραφία δεν υπάρχει πουθενά αναφορά στη χρήση της συγκεκριμένης μεθόδου. Από την άποψη αυτή το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού είναι πρωτοπόρο.

Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε με αφορμή την εικόνα του ζωγράφου Θ. Πουλάκη, “Ο βυθισμός του Ιωσήφ και η πώλησή του στους Ισμαηλίτες εμπόρους που εκτίθεται στην αίθουσα “Το Βυζάντιο μετά το Βυζάντιο” του Μουσείου. Θέμα του είναι η “η διαχρονικότητα της ανθρώπινης δημιουργίας”.

Λόγω όμως της μεγάλης διάρκειας του προγράμματος και της ανάγκης ύπαρξης εξειδικευμένου προσωπικού για την υλοποίησή του, πραγματοποιήθηκε μόνο πιλοτικά και στο πλαίσιο της πτυχιακής εργασίας των παραπάνω φοιτητριών. Ωστόσο εδώ μπορεί κανείς να βρει και να τυπώσει το συνοδευτικό έντυπο που περιέχει πληροφορίες σχετικά με τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα μουσεία, το τι είναι το Εκπαιδευτικό Δράμα και να διαβάσει την περιγραφή ολόκληρου του προγράμματος.

Οδηγίες για να οργανώσετε την επίσκεψή σας στο Μουσείο.

Όσοι επιθυμείτε να επισκεφτείτε το Μουσείο θα πρέπει να κλείσετε ραντεβού, διευκρινίζοντας εάν θα υλοποιήσετε εκπαιδευτικό πρόγραμμα μόνοι σας ή εάν θα κάνετε απλή επίσκεψη με την τάξη σας.

Η είσοδος στο Μουσείο για τα σχολικά τμήματα και τους εκπαιδευτικούς που τα συνοδεύουν είναι δωρεάν.

Τι πρέπει να κάνετε στο σχολείο πριν από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα

  • Προετοιμάστε τους μαθητές σας σχετικά με τη συμπεριφορά τους στο Μουσείο (βλ. βιβλίο για τον εκπαιδευτικό, προτάσεις για δραστηριότητες πριν και μετά την επίσκεψη στο μουσείο).
  • Χωρίστε τα παιδιά σε 4-5 ομάδες των 5-7 ατόμων (όσο λιγότερες είναι οι ομάδες τόσο πιο εύκολα μπορείτε να τις διαχειριστείτε).
  • Αν θέλετε στο τέλος του προγράμματος να ζωγραφίσουν τα παιδιά, προμηθευτείτε για την κάθε ομάδα: μπογιές, μολύβια, σβηστήρες και μία σελίδα χαρτί Α4.

Τι πρέπει να κάνετε στο μουσείο

  • Στο χώρο υποδοχής του Μουσείου συνεννοηθείτε με τους φύλακες για το πού θα αφήσουν τα παιδιά τα πράγματά τους (τσάντες, πανωφόρια).
  • Ζητήστε να σας δώσουν πινακίδες, μία για κάθε ομάδα, για να ακουμπούν τα παιδιά τα φύλλα εργασίας τους.
  • Πηγαίνετε στην αίθουσα όπου θα υλοποιήσετε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
  • Βάλτε τους μαθητές σας να καθίσουν σε κύκλο ακριβώς μπροστά στα αντικείμενα, ώστε να μπορέσουν εύκολα να τα εντοπίσουν. Μην τους αφήνετε να ψάχνουν σε όλη την αίθουσα τα αντικείμενα, γιατί αυτό θα δημιουργήσει αναστάτωση στο χώρο του Μουσείου και σ’ εσάς.

Αριθμός ατόμων

Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές). Δύο τμήματα ενός σχολείου μπορούν να υλοποιούν ταυτόχρονα δύο διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Χρειάζεται να συμμετέχουν ενεργά τουλάχιστον δύο (2) εκπαιδευτικοί σε κάθε πρόγραμμα.

Πληροφορίες Κρατήσεων

Η εκπαιδευτική δράση δεν είναι διαθέσιμη την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Χώρος

Αίθουσα 10

Σχεδιασμός

Ε. Ζώη και Κ. Φύκαρη υπό την επίβλεψη των Α. Αβδή και Μ. Χατζηγεωργίου, διδάσκουσες στο τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. Κείμενα εντύπου: Ρ. Βεροπουλίδου, Ι. Γαβριηλίδου, Ε. Φουρλίγκα

Χρηματοδότηση

Ευρωπαϊκή Ένωση, Γ΄ Κ.Π.Σ., Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Πολιτισμός».

Αυτός ο ιστότοπος είναι καταχωρισμένος στο wpml.org ως ιστότοπος ανάπτυξης.